Mahmut Tolon

mahmut tolon population evolution articles books kitaplar makaleler

Kirli Oyun?


Bir tebessüm ile izlemek gerek olan biteni. Sosis fabrikasını içinden görsen bir daha sosis yemezsin misali politika seyrediyoruz.   Bu ayakkabısız bir yazı. Sadece kutusu  hakkında.

1960 darbesinde devletin kasasından ( içindeki para darbecilerce boşaltıldıktan sonra içine konulan) bir cinsi latif iç çamaşırı çıkmıştı.  Asfaltın altına gömülen öğrenci cesedi hikayelerini duyduk.  Kıyma makinaları vs de cabası idi.

Şimdi olanda ben hissiyatsız gözlemciyim.

Hırsızlar yakalanırken illa hırsıza haber mi vermek gerek?  Yoksa bu gerçekten dış mihraklı bir darbe mi?  Bilemem.

TV den “Biz devlet yönetiyoruz” diye böbürlenen Arınç’ın gururlu yüz ifadesi  hala gözümün önünde.  “Abov” diyorum kendi kendime, insanların ayakları ne kadar yerden kesilebilirmiş.

Ayıp olarak algıladığım adıgeçen bakanların istifa etmemiş olmaları . Ne olursa olsun önce istifa et aklanınca dön kardeşim. O denli zor mu koltuktan kalkmak? Anlaşılan zor  ve anlaşılan devletin koltukları benim mobilyacıdan alıp oturduğum koltuktan başka ve farklı titreşimler veriyor.

Millet ile gönül bağı?  O denli panikleyeceksin ki onlarca emniyet müdürünü aniden yerinden edip her şeyi kontrol ettiğini sanacaksın. Yahu takla atmayan emniyet müdürü olamaz diye  yeni bir anlayış mı var demokraside?  Ben mi yanlış okuyorum durumu?  11 senede bu kadar mı devletçilik öğrenebildiler?

Çok laf yalansız çok para haramsız olmaz derler Anadolu da.  Hani Polis destan yazıyordu?

Güç yozlaştırır ve ayakları yerden keser kardeşlerim. Sen saçını inek yalamış gibi TV den vaaz veren taraftarını başdanışman yapacak kadar övülmeye müptela ol sonra da konuş bakalım.

Vallahi benim blldiğim  çözümü makulde arayacaksın.  Ayakların yerden kesilmeyip ikna edeceksin korkutarak olmaz.  Bu milleti bu millet ile idare edeceksin.

Fazla da kinlenmeyin dostlar,  başka da alternatif olmadığından sonunda Erdoğan  büyük bir ihtimalle Cumhurbaşkanı olacak. O da birşeyler öğrenmiştir herhalde bu olanlardan. Başbakanlığı da ensemizde öğrenmedi mi?

Bir düğmeye basılmış olabilir .  Bilemem.  Çin’den füze, Iranla Halkbankası ticareti. İlgi ile takibetmekten başka yapacak şey yok.  Sonunda olay seçimde düğümlenecek. Mart ayının sonunda netice hatice göreceğiz.  Benim öngörüm AKP % 44 ün altında. İstanbul ve Ankara Başkanlığı sallanacaktır. Birinden biri gider AKP den.   İzmir’den o denli emin değilim. Belki CHP de kalır belki de kalmaz. Çok becerikli bir belediyecilik sergilenmedi, bana inanmıyorsanız gidin CHP den adaylara da destek veren  Burhan Özfatura’ya sorun.

Advertisements

December 20, 2013 - Posted by | Makaleler / Articles

No comments yet.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: