Mahmut Tolon

mahmut tolon population evolution articles books kitaplar makaleler

Urla İzmir Hattı, Üstgeçit ve Yemin


 

Hemen günün her saatinde Güzelbahçe kavşağında trafik sıkışıklığı, vakit kaybı ve boş yere yakılan yakıt da ilave olunca epeyce para kaybı mevcut.

Ne yapılabilir?

En basiti: bir trafik polisi kavşağa her iki yönde de 300 metrede araç park edilmesini önleyebilir.

Görünen köy’e gelince : Güzelbahçe kavşağında direk Urla- İzmir bağlantısı için araçlara bir üstgeçit yapılmalı.

Bu iklimde  ve yaşlanan nüfusta yayalara üstgeçit fikrinden vazgeçme vaktimiz geldi. Yayalara geçit her zaman hemzemin olmalı. İdeali bu . Araçlar üstgeçit veya altgeçitten geçsinler.  Önce insan sonra araç düsturunu anlamamız ve uygulamaya koymamız gerek. (Bu konuda isterseniz bakınız  döner kavşaklar ile ilgili bir yazı.)

Güzelbahçe kavşağında deniz seviyesi nedeniyle araçlara altgeçit yapılamayacağına göre üstgeçit yapılmalı altında ise Güzelbahçe meydanında yayalara gölgelik te oluşur.   Güzelbahçe’ye dönen trafik kavşaktan 300- 400 metre önce hem Urla hem hem İzmir istikametinden Güzelbahçe’ye yönlendirilirse  akan trafik akmaya devam edebilir.  Bir trafik polisi ve önceden yapılan  trafik planlaması ile, doğru tabelalandırma ile tıkanma asgariye indirilebilir.

Tabii İzmir Çeşme yolundaki bilhassa Urla İzmir arasındaki yoğun nüfus ile anlamsız döner kavşaklardan kurtulmak gerek. Yol oralarda abuk daralmalarla trafiği yavaşlatacak şekilde oluşmuş.  Yolda karşı tarafa dönecek araçlar için cepler gördüğüm kadarı birçok yerde yapılabilir ve dönecek araç  yavaşlayıp trafiği tıkayacağına  karşı tarafa dönecek aracın işaret verip cebe girmesi ile yolu yavaşlatmaz.

Bir darboğaz da Narlıdere Askeriye önünde yemin töreni olduğu günlerde yaşanıyor. Çözümü gene basit ama herhalde görevli komutanların veya trafik müdürlerinn bu konuyu anlayamadan tayinleri çıkıyor ki şimdiye kadar uygulanmıyor. Benim konuyu ilk yazmam 6 yıl once falan. Her yemin töreninde eski Çeşme yolu (yani İzmir Urla yolu) tıkanıyor. Deniz kenarında ise bomboş tek yönlü parallel yol var. Otoban köprüsünün altından giriş verip ve buraya bir trafik polisi dikip bu yolu yemin töreni süresince çift yol olarak kullanmak mümkün! İlk (otobanın altından geçen) alt geçit çıkışına da bir trafik polisi veya asker dikilince (eder 2, yazı ile iki) bu memurlarımızın çalışması neticesinde trafik güvenli bir şekilde akar yemin töreni boyunca.

 

Advertisements

June 11, 2017 - Posted by | Makaleler / Articles

1 Comment »

  1. Bunların hepsi mantıklı öneriler.Ne var ki,ilgili ve yetkili kişilerin kalitesizliği ile bu basit görünen işler bile halle-
    dilemiyor.Adam sendecilik bu ilgili ve yetkilileri kuşatmış durumda.Bu ve benzer konularda,BELKİ, SİZİN GİBİ AKILLI KİŞİLERDEN OLUŞACAK BİR GRUP insan bu ilgili ve yetkilileri devamlı uyararak,onların uyanmalarına ve görevlerini layıkı ile yapmalarına yol açabilir…

    Comment by cengiz sağcan | June 24, 2017 | Reply


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: